قرص اندانسترون

قرص اندانسترون

قرص اندانسترون ، عوارض قرص اندانسترون ، موارد مصرف قرص اندانسترون ، قرص اندانسترون در بارداری
قرص اندانسترون یک داروی ضد تهوع است که در مواردی مانند شیمی درمانی ، پرتودرمانی ، جراحی و موارد دیگر از تهوع و استفراغ جلوگیری می کند. سردرد ، یبوست ، درد معده ، سوزش قلب ، نفخ ، حالت تهوع ، سرگیجه و افزایش یا کاهش ضربان قلب برخی از عوارض جانبی ایندانسترون هستند.
قرص اندانسترون یک داروی ضد تهوع است که در مواردی مانند شیمی درمانی ، پرتودرمانی ، جراحی و موارد دیگر از تهوع و استفراغ جلوگیری می کند. در واقع فعالیتهای شیمیایی بدن را که می تواند باعث تهوع و استفراغ شود ، محدود می کند. این بیماری معمولاً حدوداً یک ساعت پس از وندانتسترون شروع می شود.
به اشکال مختلفی مانند قرص ، محلول خوراکی و آمپول های تزریقی موجود است.
قرص اندانسترون یک داروی ضد تهوع است. این ماده به عنوان مهار کننده گیرنده سروتونین شناخته شده است و برای کنترل یا جلوگیری از حالت تهوع استفاده می شود.
با کار بر روی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام سروتونین حالت تهوع را مهار می کند.
شیمی درمانی ، پرتودرمانی و جراحی شرایطی هستند که باعث افزایش ترشح سروتونین در بدن می شوند. سروتونین با اتصال حالت تهوع با اتصال به گیرنده های نوع III در مغز ، وارد بدن می شود. با مسدود کردن این گیرنده ها ، ایندانسترون دسترسی آنها به سروتونین را مسدود می کند و از این طریق حالت تهوع را کنترل می کند.
قرص اندانسترون دارویی است که به عنوان انسداد گیرنده سروتونین شناخته می شود ، سروتونین است که به طور طبیعی در همه ما یافت می شود ، اما در شرایط خاصی ترشح این ماده شیمیایی در بدن ما افزایش می یابد مانند جراحی ، شیمی درمانی و غیره سطح بدن را افزایش می دهد.
سروتونین در بدن ، که منجر به حالت تهوع در فرد می شود ، در حالی که از مکانیسم اوندانسترون برای از بین بردن گیرنده های سروتونین استفاده می شود و باعث پیشرفت آنها می شود. از تهوع جلوگیری می کند.
Ondansetron یک داروی ضد تهوع است. به عنوان مهار کننده گیرنده سروتونین شناخته می شود.
با کار بر روی یک ماده شیمیایی طبیعی به نام سروتونین حالت تهوع را مهار می کند.
شیمی درمانی ، پرتودرمانی و جراحی شرایطی هستند که باعث افزایش ترشح سروتونین در بدن می شوند. سروتونین با اتصال حالت تهوع با اتصال به گیرنده های نوع III در مغز ، وارد بدن می شود. با مسدود کردن این گیرنده ها ، ایندانسترون دسترسی آنها به سروتونین را مسدود می کند و از این طریق حالت تهوع را کنترل می کند.
این دارو به تنهایی یا با داروهای دیگر برای جلوگیری از استفراغ و حالت تهوع ناشی از داروهای سرطانی (شیمی درمانی) و پرتودرمانی استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری و درمان تهوع و استفراغ بعد از عمل استفاده می شود.
Ondansetron با مسدود کردن یکی از مواد طبیعی بدن (سروتونین) که باعث استفراغ می شود کار می کند

نحوه و میزان مصرف قرص اندانسترون

دوز دقیق باید توسط یک متخصص تعیین شود. به طور معمول ، برای بزرگسالان ، ۲ میلی گرم ودانسترون دو بار در روز تجویز می شود. دارو باید ۱ دقیقه قبل از شیمی درمانی و سپس ۲ ساعت پس از اولین دوز تکرار شود.
پس از آن ، ۵ میلی گرم هر ۲ ساعت تا دو روز پس از پایان شیمی درمانی تجویز می شود. همچنین اگر به دلیل جراحی از وانستسترون به دلیل تهوع استفاده می کنید ، اولین مقدار مصرف شما باید اندکی قبل از عمل مصرف شود.
الف) از تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی ، از جمله هنگام دوزهای زیاد سیس پلاتین جلوگیری کنید.
مسیر داخل وریدی
بزرگسالان و کودکان ۶ ماه و بیشتر: سه بار دوز ۰٫۱۵ میلی گرم / کیلوگرم تزریق داخل وریدی. ۳۰ دقیقه اول قبل از شروع شیمی درمانی به مدت ۱۵ دقیقه و دو بار بعد چهار و هشت ساعت پس از اولین دوز. . ۳۲ میلی گرم می تواند ۳۰ دقیقه قبل از شروع شیمی درمانی طی ۱۵ دقیقه انجام شود.
راه خوراکی
بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال: به صورت خوراکی ۸ میلی گرم ۳۰ دقیقه قبل و ۸ ساعت پس از شیمی درمانی و سپس ۸ میلی گرم هر ۱۲ ساعت به مدت ۱-۲ روز پس از اتمام شیمی درمانی انجام می شود. بودن.
کودکان ۱۱ تا ۴ ساله: به صورت خوراکی ، ۴ میلی گرم ۳۰ دقیقه قبل از شروع شیمی درمانی و دو بار بعدی ، ۴ و ۸ ساعت بعد از اولین بار. بعد از اتمام شیمی درمانی ، ۴ میلی گرم به صورت خوراکی هر ۸ ساعت به مدت ۱-۲ روز انجام می شود.
ب) از تهوع و استفراغ ناشی از اشعه جلوگیری کنید.
بزرگسالان: به طور خوراکی ، ۸ میلی گرم سه بار در روز. اولین دوز باید ۱ تا ۲ ساعت قبل از شروع پرتودرمانی تجویز شود. بیمارانی که یک مقدار پرتودرمانی منفرد از شکم به شکم دارند ، باید هر ۸ ساعت یک تا ۲ روز مصرف دارو را ادامه دهند.
ج) از تهوع و استفراغ بعد از عمل جلوگیری کنید.
بزرگسالان: به طور خوراکی ، ۱۶ میلی گرم یک ساعت قبل از بی حسی یا ۴ میلی گرم به صورت داخل وریدی بلافاصله قبل از بی حسی یا اندکی بعد از عمل انجام می شود. یا ۴mg به طور عضلانی در یک دوز واحد رقیق نشده است.
کودکان ۱ ماه تا ۱۲ سال با وزن بیش از ۴۰ کیلوگرم: ۴ میلی گرم به صورت داخل وریدی به صورت یک دوز واحد داده می شود.
کودکان ۱ ماه تا ۱۲ سال با وزن ۴۰ کیلوگرم یا کمتر: ۰٫۱ میلی گرم در کیلوگرم به صورت داخل وریدی به صورت یک دوز واحد داده می شوند.
تنظیم دوز: در بیمارانی که نارسایی شدید کبدی دارند ، کل مقدار روزانه روزانه نباید از ۸ میلی گرم تجاوز کند.
به زبان حل می شود. شما نباید آن را مانند قرص های دیگر بلعید یا جوید. قبل از استفاده از این دارو دستان خود را خشک کنید. در بطری ها یا بسته های حباب می آید. اگر از دستمال حبابی استفاده می کنید ، فویل را از حباب جدا کنید تا بتوانید قرص مصرف کنید.
قرص را از طریق فویل فشار ندهید. بلافاصله پس از مصرف قرص ، آن را بر روی زبان قرار دهید. بگذارید کاملا حل شود ، سپس آن را با بزاق بلعید. نیازی به خوردن این محصول با آب نیست. مصرف قرص با آب احتمال سردرد را افزایش می دهد.
برای جلوگیری از تهوع از شیمی درمانی ، این دارو را ۳۰ دقیقه قبل از درمان مصرف کنید. برای جلوگیری از تهوع از پرتودرمانی ، این دارو را ۱ تا ۲ ساعت قبل از شروع درمان مصرف کنید.
برای جلوگیری از تهوع بعد از عمل ، این دارو را یک ساعت قبل از عمل مصرف کنید. می توانید این دارو را با یا بدون غذا مصرف کنید. با این حال ، پزشک به شما توصیه می کند که این دارو را قبل از شیمی درمانی ، پرتودرمانی یا جراحی مصرف نکنید.
دوزهای دیگر را طبق دستور پزشک مصرف کنید. احتمالاً باید بعد از شیمی درمانی یا پرتودرمانی ، ۳ یا ۳ روز در روز یا دو بار از ایندانسترون استفاده کنید.
اگر این دارو را طبق دستورالعمل مصرف می کنید ، به طور مرتب از آن برای برداشت مزایا استفاده کنید. برای کمک به یادآوری دارو ، هر روز دارو را در یک ساعت خاص مصرف کنید .
دوز دارو با توجه به شرایط پزشکی شما و پاسخ به درمان تعیین می شود. مقدار مصرف کودکان به سن و وزن آنها بستگی دارد. در بیماران با مشکلات شدید کبدی ، حداکثر دوز ۸ میلی گرم در ۲۴ ساعت است.
این دارو را با دقت مصرف کنید. هرگز بیش از مقدار مقرر مصرف نکنید. اگر سوالی دارید ، از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.

مکانیزم اثر دارو

اثر ضد استفراغ: مکانیسم عملکرد این دارو کاملاً درک نشده است. با این حال ، اوندانسترون یک آنتاگونیست گیرنده دوپامین نیست. از آنجا که گیرنده های سروتونین از نوع ۵-HT3 هم در محیط موجود در پایانه های عصبی واگ و هم در مرکز ناحیه ماشه گیرنده های شیمیایی وجود دارد ، اثر ضد میکروبی اوندانسترون به دلیل اثر مرکزی و محیطی یا هر دو اثر آن است. مشخص نیست

نکاتی در مورد مصرف دارو

در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود بگویید.
درمورد تاریخچه آلرژی به داروی خود به پزشک بگویید.
قبل از مصرف این دارو لیستی از تمام داروهای خود را به پزشک خود بدهید. برخی از داروها ممکن است با وانتانسترون تداخل داشته باشند.
وندانتسترون را دقیقاً مطابق آنچه پزشک به شما گفته است مصرف کنید.
در حین استفاده از این دارو آب کافی بنوشید.
استفاده طولانی مدت از اندانسترون برای آزمایش های دوره ای در افراد با سابقه بیماری قلبی عروقی توصیه می شود.
اگر با این دارو یبوست دارید ، برای تسکین آن از غذاهای پر فیبر و مایعات استفاده کنید.
اگر یک وعده مصرف اوندانسترون را فراموش کردید ، به محض یادآوری ، داروی خود را مصرف کنید. اگر به دوز بعدی نزدیک هستید ، دوز فراموش شده را رها کنید و به
برنامه داروی خود برگردید.
اگر علائمی مانند تنگی نفس همراه با درد در قفسه سینه ، اضطراب ، تب و لرز ، استفراغ ، بی اختیاری شدید ادرار را تجربه کردید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید.
هنگام مصرف این دارو ، هنگام رانندگی یا سایر فعالیتها احتیاط کنید زیرا ممکن است بر تفکر یا واکنش شما تأثیر بگذارد.
اندانسترون را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد.

موارد منع مصرف قرص اندانسترون

حساسیت به دارو.
اگر نارسایی کبدی دارید.
اگر ضربان قلب نامنظم دارید.
حتما در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
انسداد روده.
مادرانی که در حال شیردهی هستند.
کسانی که قرص های حاوی آسپارتام مصرف می کنند.

عوارض قرص اندانسترون

از داروساز خود در مورد مسکن ضد درد بخواهید که سردرد احتمالی از مصرف این دارو استفاده کند.
– در صورت یبوست ، یک رژیم متعادل حاوی فیبر و مایعات و مصرف کافی آب توصیه می شود. اما اگر یبوست طولانی شد ، به پزشک خود مراجعه کنید.
ممکن است احساس گرما و دلخوری از وانتسترون داشته باشید ، بنابراین در این مدت از لباس های سبک و خنک استفاده کنید.
سرگیجه ، ضعف ، خستگی ، بثورات پوستی ، درد شکم ، یبوست ، اسهال ، خشکی دهان ، درد استخوان و ماهیچه ها ، تب ، درد قفسه سینه ، لرز ، تاری دید ، افزایش سروتونین در بدن (که باعث می شود ضربان قلب نامنظم ، توهم ، بی قراری) ، عدم تعادل)
سردرد ، سرگیجه ، سردرد ، خواب آلودگی ، خستگی یا یبوست ممکن است رخ دهد. در صورت تداوم یا بدتر شدن این تأثیرات ، فوراً به پزشک خود بگویید. به یاد داشته باشید که پزشک شما این دارو را تجویز کرده است زیرا می داند فواید شما بیشتر از عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.
اگر هیچ یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی است ، لطفاً به پزشک خود بگویید:
درد معده
اسپاسم / سفتی عضلات
تغییر دیداری (به عنوان مثال از دست دادن موقت بینایی یا تاری دید).
در صورت بروز هر یک از این عوارض ناخوشایند اما جدی ، فوراً به پزشک مراجعه کنید:
درد قفسه سینه
ضربان قلب آهسته / سریع / نامنظم
سرگیجه شدید
از حال رفتن
ممکن است باعث افزایش سروتونین شود و بندرت باعث بروز بیماری بسیار جدی به نام مسمومیت با سندرم سروتونین / سروتونین می شود. اگر داروی دیگری مصرف می کنید که باعث افزایش سروتونین می شود ، خطر ابتلا به این بیماری افزایش می یابد ، بنابراین در مورد تمام داروهای مصرف شده به پزشک یا داروساز خود بگویید.
اگر علائم زیر را تجربه کردید ، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید:
ضربان قلب سریع
توهم
هماهنگی را کاهش دهید
سرگیجه شدید
حالت تهوع / استفراغ / اسهال شدید
کشش عضلانی
تب بدون دلیل
آشفتگی / بی حسی
یک واکنش حساسیت آلرژیک بسیار حساس به این دارو بعید است ، اما در صورت انجام این کار ، از مصرف آن خودداری کنید. علائم یک واکنش آلرژیک جدی شامل موارد زیر است:
غلیان
خارش / تورم (به خصوص صورت / زبان / گلو)
سرگیجه شدید
مشکل تنفس
لیست بالا لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه سایر اثرات ذکر نشده در بالا شد ، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید
بیشتر بخوانید

قرص برنج

قرص مترونیدازول

قرص فلوکستین

قرص لوراتادین

قرص گاباپنتین

Comments

Popular posts from this blog

چه زمانی سرفه نشانه کرونا است؟

تعبیر خواب صندلی اتوبوس ؛ معنی دیدن صندلی اتوبوس در خواب های ما چیست

تعبیر خواب چادر سفید برای دختر مجرد ، و مشکی به سر داشتن ابن سیرین